Полугодишња провера знања – тест (8. разред)

Полугодишња провера знања – тест (8. разред)

Акценат – теорија (акценти, генитивни знак, проклитике, енклитике, неакцентоване дужине)

Глаголски облици – тест

Полугодишња провера знања (осми разред)

Резултат теста

1. Означи где је цртица правилно употребљена: Дуња Илић Јакшић, гол-аут, Шар-планина, Јован Јовановић Змај

2. Напиши датив једнине имена и презимена – Мајкл Џексон

3. Ој, пунице, ђевојачка мајко, / или си је од злата салила? / Или си је од сребра сковала? / Или ти је бог од срца дао? / Заплака се ђевојачка мајка, / а кроз сузе тужно говорила / „Мио зете, Милић барјактаре, / нити сам је од злата салила, / нити сам је од сребра сковала, / нити сам је од сунца отела, // веће ми је бог од срца дао“. Назив стилске фигуре је ПЕРСОНИФИКАЦИЈА.

4. Означи реченицу у којој је запета правилно употребљена.

5. Како се назива стих од десет слогова?




6. Балада је:

7. У Србији има више језика националних мањина. У овом низу наведени су неки од њих

8. Препознај врсту приповедања у наведеном одломку и именуј га: „Онда ја дођем овамо и ћутим. Гледам кроз прозорче. Ако напољу није хладно, отворим врата.“

9. Означи тврдње која тачно описује дијалог:

10. Означи реч која не припада истој породици речи:




11. Издвој творбену основу:

12. Означи пример за стилску фигуру који не припада датом низу.

13. Означи књижевнонаучне врсте:

14. Из следећих стихова из песме Вече Војислава Илића означи ономатопејске речи. Све грли мир и сан. Покашто заурла само / Суседов стари пас, ил' позно дошавши с рада, Испреже ратар плуг и стоку уморну поји, / И ђерам шкрипи све и вода жуборећ' пада.

15. Прочитај следећи текст. Стерија у свом делу приказује заблуделу личност, која покушава да постане углађена особа финих манира. Покушава да користи изразе на француском и немачком, али не само да не зна добро ове језике, него ни српски не говори правилно. Њен брат и ћерка покушавају да је уразуме и врате пређашњем начину живота.




16. Означи слогове који су правилно подељени

17. Следећој реченици и одреди службу реченичних чланова: Ивана, моја комшиница, прави недељом воћне колаче

18. Означи синтагму у следећој реченици: Професор Јеленковић је сада држао час историје, често веома нерасположен

19. Препознај врсту строфе у наведеном примеру и наведи њен назив: „Као златне токе крвљу покапане, Доле пада сунце, за гору, за гране.“

20. Означи ширу и ужу синтагму: Руком ме изненада позвала црномањаста жена у шареној сукњи.




21. Означи одговоре где је постојала могућност да се сретну, односно да ли су били савременици личности чија су имена дата у паровима?

22. У сваком наведеном низу глаголских облика означи онај који том низу не припада.

23. Румене пруге већ шарају далеки запад, Клонуо почива свет. Са мирних далеких поља Уморни ратар с песмом журно се ноћишту спрема, И само час по час зајечи шарена доља... На основу броја стихова, наведи назив строфе у песми Вече.

24. Допуни реченицу: Ако аутор у делу описује свој живот јер сматра да је оставио важан траг у историји народа и средине којој припада; ако жели да читалац поверује у оно што је испричао о себи; ако се труди да буде објективан односно да наводи истините чињенице из свог живота, онда његово дело припада врсти која се зове:

25. Означи прилошку одредбу за време у реченици: Доћи ћу кад будем имала времена.




26. Означи правила која важе за употребу акцената у књижевном језику:

27. Одреди врсту истакнуте синтагме у следећој реченици: Одмах после доручка изашао сам и испео се степеницама које воде у СТРМУ БАШТУ ИЗНАД КУЋЕ..

28. Означи дијалекте и изговоре који су ушли у основу српског књижевног језика:

29. Означи тачне одговоре.

30. Одреди врсту риме заступљену у следећој строфи и напиши њен назив на линији: „Над острвом пуним чемпреса и бора, Младо крупно сунце пржи, пуно плама; И трепти над шумом и над обалама Слан и модар мирис пролетњега мора.“ To je _________ рима.




31. Именуј чланове следеће реченице. Кроз неколико дана деца направе на обали камену кућу.

32. Означи две одреднице које се односе на песму „Очију твојих да није“:

33. Означи тачан одговор. Ентеријер је:

34. Означи падеж подвучених именица: Али упоредо са ДАНОМ који је јачао доле над градом и овде око мене, расло је и то моје СЕЋАЊЕ на догађај из ДЕТИЊСТВА.

35. У реченици која је одговор на питање означи реч на којој стоји реченични акценат: (– Коме си то рекла?) – Нисам рекла никоме.




36. "Дјецо, па ви сте сад у магарећим годинама" . Ова реченица је по значењу:

37. „Рузмарине, не мириши туди, Да се моје злато не пробуди, Само цвати на дикини врати, Дођу л' свати, ти ћеш мирисати.“ Врста риме је ______ рима.

38. Којим начином творбе је настала реч мишоловка?

39. Означи тачан одговор.

40. Покондирена тиква, Јован Стерија Поповић је:




41. Означи изричну реченицу: Ви сте обећали да ћете доћи иако нисте имали баш пуно времена.

42. Означи слова која је Вук увео у азбуку:

43. Означи тачан одговор:

44. Година словенске писмености је

45. Којој врсти припада истакнута синтагма у реченици: Исмевао је са НЕОБИЧНИМ ЗАДОВОЉСТВОМ.




46. Одреди стилску фигуру у наведеним стиховима: „Кад устане кука и мотика биће Турком по Медији мука.“

47. Косу реже,па виноград веже.Овакав стих се назива:

48. Вук Стефановић Караџић је издао три књиге „Српских пјесама“

49. Означи скраћенице које су неправилно написане:

50. Како се назива облик песме састављене од 14 стихова распоређених у два катрена и две терцине?




51. Означи српске књижевне језике, који су се употребљавали од 12. до 19. века.

52. Одреди колико има комуникативних, а колико предикатских реченица у следећем тексту. Вратио је мобилни телефон у џеп. Окренуо се око себе и видео како му Ања долази у сусрет. Шта је случајно на овом свету?

53. У наведеним стиховима јављају се примери за две стилске фигуре: „Сјај би њеног лица постидео / те звезде онако као свећу дан.“

54. Писац прекида низање догађаја према редоследу њиховог одигравања, да би описао догађаје који су се одиграли у прошлости. Ова врста приповедања се зове ___________ приповедање.

55. Означи реченицу која је написана према правописним правилима.




56. Одреди век када је настало дело:

57. Одреди врсту риме у наведеном катрену: „Домовина, то су жеље, тајне, Магла што преко поља плови; То су наше бајке бескрајне, Домовина – то су сви наши снови.“

58. Међу наведеним одредницама Шекспировог дела Ромео и Јулија означи две које доказују да је ово дело драмско:

59. У реченици која је одговор на питање означи реч на којој стоји реченични акценат: (– Кад је Јанко допутовао?) – Јуче је допутовао

60. Означи тачан одговор . Сваки сонет мора да има:




61. Препознај одлике (својства) баладе:

62. Означи тачно написане бројеве:

63. Означи ПРАВИЛНО наглашене самогласнике у датим паровима речи:

64. Повежи следећа дела са историјским догађајима на које се та дела односе.

65. Означи два мотива који се односе на народне епске песме о ослобођењу Србије:




66. Изначи објекат у реченици и одреди којом синтаксичком јединицом је исказан.

67. Одреди значење падежа: Отац послуша, оде у двор и понови цару речи своје кћери.

68. У следећој реченици истакнута је синтагма. Подвуци главну реч: Немања је седео на обали речице.

69. У следећим стиховима истакнута је једна стилска фигура: Валовиту Дрину пребродише, И ЧЕСТИТУ БОСНУ прејездише, Те падоше на крајину љуту...“

70. Којој врсти синтагми припадају следеће




ШТА ЖЕЛИШ ДА УРАДИШ?

ВИДИ РЕЗУЛТАТЕ
ПОШАЉИ РЕЗУЛТАТЕ