Полугодишња провера знања – тест (8. разред)

Полугодишња провера знања – тест (8. разред)

Акценат – теорија (акценти, генитивни знак, проклитике, енклитике, неакцентоване дужине)

Глаголски облици – тест

Полугодишња провера знања (осми разред)

Резултат теста

1. Означи дијалекте и изговоре који су ушли у основу српског књижевног језика:

2. Писац прекида низање догађаја према редоследу њиховог одигравања, да би описао догађаје који су се одиграли у прошлости. Ова врста приповедања се зове ___________ приповедање.

3. Означи падеж подвучених именица: Али упоредо са ДАНОМ који је јачао доле над градом и овде око мене, расло је и то моје СЕЋАЊЕ на догађај из ДЕТИЊСТВА.

4. Означи скраћенице које су неправилно написане:

5. Означи тачан одговор:




6. Како се назива стих од десет слогова?

7. Одреди век када је настало дело:

8. Означи правила која важе за употребу акцената у књижевном језику:

9. Покондирена тиква, Јован Стерија Поповић је:

10. Именуј чланове следеће реченице. Кроз неколико дана деца направе на обали камену кућу.




11. У реченици која је одговор на питање означи реч на којој стоји реченични акценат: (– Кад је Јанко допутовао?) – Јуче је допутовао

12. У реченици која је одговор на питање означи реч на којој стоји реченични акценат: (– Коме си то рекла?) – Нисам рекла никоме.

13. Означи две одреднице које се односе на песму „Очију твојих да није“:

14. Означи тачно написане бројеве:

15. Означи тачан одговор.




16. Прочитај следећи текст. Стерија у свом делу приказује заблуделу личност, која покушава да постане углађена особа финих манира. Покушава да користи изразе на француском и немачком, али не само да не зна добро ове језике, него ни српски не говори правилно. Њен брат и ћерка покушавају да је уразуме и врате пређашњем начину живота.

17. Како се назива облик песме састављене од 14 стихова распоређених у два катрена и две терцине?

18. Међу наведеним одредницама Шекспировог дела Ромео и Јулија означи две које доказују да је ово дело драмско:

19. "Дјецо, па ви сте сад у магарећим годинама" . Ова реченица је по значењу:

20. Косу реже,па виноград веже.Овакав стих се назива:




21. Означи реч која не припада истој породици речи:

22. Напиши датив једнине имена и презимена – Мајкл Џексон

23. Означи одговоре где је постојала могућност да се сретну, односно да ли су били савременици личности чија су имена дата у паровима?

24. Означи пример за стилску фигуру који не припада датом низу.

25. Одреди врсту истакнуте синтагме у следећој реченици: Одмах после доручка изашао сам и испео се степеницама које воде у СТРМУ БАШТУ ИЗНАД КУЋЕ..




26. Румене пруге већ шарају далеки запад, Клонуо почива свет. Са мирних далеких поља Уморни ратар с песмом журно се ноћишту спрема, И само час по час зајечи шарена доља... На основу броја стихова, наведи назив строфе у песми Вече.

27. Означи реченицу у којој је запета правилно употребљена.

28. Означи где је цртица правилно употребљена: Дуња Илић Јакшић, гол-аут, Шар-планина, Јован Јовановић Змај

29. Одреди врсту риме у наведеном катрену: „Домовина, то су жеље, тајне, Магла што преко поља плови; То су наше бајке бескрајне, Домовина – то су сви наши снови.“

30. Одреди врсту риме заступљену у следећој строфи и напиши њен назив на линији: „Над острвом пуним чемпреса и бора, Младо крупно сунце пржи, пуно плама; И трепти над шумом и над обалама Слан и модар мирис пролетњега мора.“ To je _________ рима.




31. Означи ширу и ужу синтагму: Руком ме изненада позвала црномањаста жена у шареној сукњи.

32. Одреди колико има комуникативних, а колико предикатских реченица у следећем тексту. Вратио је мобилни телефон у џеп. Окренуо се око себе и видео како му Ања долази у сусрет. Шта је случајно на овом свету?

33. У Србији има више језика националних мањина. У овом низу наведени су неки од њих

34. Означи књижевнонаучне врсте:

35. Препознај врсту приповедања у наведеном одломку и именуј га: „Онда ја дођем овамо и ћутим. Гледам кроз прозорче. Ако напољу није хладно, отворим врата.“




36. У следећој реченици истакнута је синтагма. Подвуци главну реч: Немања је седео на обали речице.

37. Означи тачан одговор. Ентеријер је:

38. Одреди значење падежа: Отац послуша, оде у двор и понови цару речи своје кћери.

39. Означи слогове који су правилно подељени

40. Означи слова која је Вук увео у азбуку:




41. Препознај врсту строфе у наведеном примеру и наведи њен назив: „Као златне токе крвљу покапане, Доле пада сунце, за гору, за гране.“

42. Препознај одлике (својства) баладе:

43. „Рузмарине, не мириши туди, Да се моје злато не пробуди, Само цвати на дикини врати, Дођу л' свати, ти ћеш мирисати.“ Врста риме је ______ рима.

44. Означи два мотива који се односе на народне епске песме о ослобођењу Србије:

45. У наведеним стиховима јављају се примери за две стилске фигуре: „Сјај би њеног лица постидео / те звезде онако као свећу дан.“




46. Означи изричну реченицу: Ви сте обећали да ћете доћи иако нисте имали баш пуно времена.

47. Означи тврдње која тачно описује дијалог:

48. Којој врсти припада истакнута синтагма у реченици: Исмевао је са НЕОБИЧНИМ ЗАДОВОЉСТВОМ.

49. Допуни реченицу: Ако аутор у делу описује свој живот јер сматра да је оставио важан траг у историји народа и средине којој припада; ако жели да читалац поверује у оно што је испричао о себи; ако се труди да буде објективан односно да наводи истините чињенице из свог живота, онда његово дело припада врсти која се зове:

50. Вук Стефановић Караџић је издао три књиге „Српских пјесама“




51. Означи тачан одговор . Сваки сонет мора да има:

52. Издвој творбену основу:

53. Повежи следећа дела са историјским догађајима на које се та дела односе.

54. Ој, пунице, ђевојачка мајко, / или си је од злата салила? / Или си је од сребра сковала? / Или ти је бог од срца дао? / Заплака се ђевојачка мајка, / а кроз сузе тужно говорила / „Мио зете, Милић барјактаре, / нити сам је од злата салила, / нити сам је од сребра сковала, / нити сам је од сунца отела, // веће ми је бог од срца дао“. Назив стилске фигуре је ПЕРСОНИФИКАЦИЈА.

55. Балада је:




56. Означи српске књижевне језике, који су се употребљавали од 12. до 19. века.

57. У следећим стиховима истакнута је једна стилска фигура: Валовиту Дрину пребродише, И ЧЕСТИТУ БОСНУ прејездише, Те падоше на крајину љуту...“

58. У сваком наведеном низу глаголских облика означи онај који том низу не припада.

59. Означи ПРАВИЛНО наглашене самогласнике у датим паровима речи:

60. Означи реченицу која је написана према правописним правилима.




61. Означи синтагму у следећој реченици: Професор Јеленковић је сада држао час историје, често веома нерасположен

62. Изначи објекат у реченици и одреди којом синтаксичком јединицом је исказан.

63. Означи прилошку одредбу за време у реченици: Доћи ћу кад будем имала времена.

64. Којим начином творбе је настала реч мишоловка?

65. Означи тачне одговоре.




66. Година словенске писмености је

67. Одреди стилску фигуру у наведеним стиховима: „Кад устане кука и мотика биће Турком по Медији мука.“

68. Којој врсти синтагми припадају следеће

69. Из следећих стихова из песме Вече Војислава Илића означи ономатопејске речи. Све грли мир и сан. Покашто заурла само / Суседов стари пас, ил' позно дошавши с рада, Испреже ратар плуг и стоку уморну поји, / И ђерам шкрипи све и вода жуборећ' пада.

70. Следећој реченици и одреди службу реченичних чланова: Ивана, моја комшиница, прави недељом воћне колаче




ШТА ЖЕЛИШ ДА УРАДИШ?

ВИДИ РЕЗУЛТАТЕ
ПОШАЉИ РЕЗУЛТАТЕ