Душан Ковачевић ,,Свемирски змај“ – тест
Језичка култура (седми разред)
Сличну проверу у Word формату можете преузети ОВДЕ
Резултат теста
1. Док је шетао и посматрао околину, притом вртео главом и говорио за себе, Милиционера је на размишљање о свом детињству навело?
2. Шта сву тројицу одраслих ликова изненађује у понашању деце?
3. Чије су ово речи? ....Тај змај ће се сигурно сударити са мојим трамвајем. И ко ће бити крив? Наравно – ја. Како се процењује штета судара змаја и трамваја?...
4. Чије су ово речи? ... Кад ја будем почистио цео парк, змај ће да полети и пообара суве гране и лишће, а ја ћу да радим преко времена, док не умрем на некој клупи. Тог змаја би требало ухапсити чим полети. Сигурно неће имати дозволу за летење....
5. Шта из њихових монолога сазнајемо о томе какви су били када су били деца?
6. Милиционер, Кондуктер и Чувар су добронамерни ликови у драми. Они су одрасли људи који страхују због дечјих несташлука и своје могуће одговорности, уколико се деци нешто деси. Одрасли су заборавили своју дечју неустрашивост. Носталгично се присећају својих несташлука, али правдају ,,другачијим временима“.
7. Намера Чувара да ухапси змаја због кршења јавног реда и мира је због тога што?
8. Препознај лик! ...Он се жали што деца претрчавају улицу и још му се ругају, боји се да направи неки неред у саобраћају, а он не зна ни правила, ни ко има предност у том случају. Тешко му је што мора да проучава правилник. Он нема своје мишљење и као послушник испада смешан, јер своје дужности схвата дословно.
9. Он се жали што се деца каче на трамвај, па се и не крију, а боји се да ће змај да се судари са трамвајем, па ће он бити крив. Он се љути што се деца пењу по дрвећу, а идеју о змају нерадо прихвата, јер ће поломити суве гране дрвећа. Уз то сигурно нема дозволу за летење, па би га требало ухапсити. Смешан је кад стално вади свој блок и пише казне. Који лик је у питању?
10. Дидаскалије су?
ШТА ЖЕЛИШ ДА УРАДИШ?