Говорна култура – тест

Говорна култура – тест

„Труба“, Момчило Настасијевић – тест

Транскрипција – тест

Писци и дела – тест

Резултат теста

1. Прочитај текст о јахти. Одреди главну сврху наведеног текста. Главна сврха текста је да

2. Обележи поље у којем је текст написан научним стилом:

3. Којим функционалним стилом је написан текст са слике.

4. Којим стилом је написан следећи текст: Пријављивање за овогодишњу сезону летњих кампова код нас и у свету почело је крајем марта и до сада се, како сазнајемо од организатора у удружењу „Младих истраживача Србије“, пријавило већ 430 младих. Има још око 1.700 слободних места, а пријављивање је отворено до попуне кампова

5. Којим функционалним стилом је написан следећи текст: Неки непрелазни глаголи, одн. нека њихова ужа значења, постајали су и прелазни: горети (ватра гори, непрел.) – горети угаљ, горети свећу (прел.); или су добиjали, одн. појачавали формалне ознаке прелазности, тј. стицали различите акузативске додатке који нису објекатске природе; понекад и обратно, неки прелазни глаголи постајали су и непрелазни: прећи ливаду (прел.) – прећи (болест је већ прешла, непрел.), што је далеко ређа појава.




6. Пажљиво прочитај текст са слике и препознај како се зове функционални стил којим је написан.

7. Прочитај текст на слици и одреди којим функционалним стилом је писа

8. Пажљиво прочитај текст са слике и препознај како се зове функционални стил којим је написан.

9. Пажљиво прочитај текст са слике и одреди којим функционалним стилом је написан текст.

10. У поље предвиђено за одговор унеси назив функционалног стила са слике.




11. Којим функционалним стилом је написан текст са слике.

12. Којим функционалним стилом је писан следећи текст: Заштитник грађана је независан државни орган који штити права грађана и контролише рад органа државне управе, органа надлежног за правну заштиту имовинских права и интереса Републике Србије, као и других органа и организација, предузећа и установа којима су поверена јавна овлашћења.

13. Којим стилом је написан следећи текст: Једино што могу сам признати то је да нисам волео школу, и кад сам могао да се извучем да не одем, било је то за мене право уживање. Једанпут ме заболео зуб, и то ме је одистински заболео, и образ ми се чак надуо, па ме мајка није пустила у школу. То ми се необично допало, и отада кога год у кући заболи зуб, ја не одем у школу. Заболи оца зуб, ја не одем; заболи мајку зуб, а ја опет не идем. Професори ми, међутим, нису уважили то што ја због туђих зуба не долазим у школу, него ми бележили изостанке, и казнили ме. И тако сам ја, ни крив ни дужан, а због туђих зуба страдао

ШТА ЖЕЛИШ ДА УРАДИШ?

ВИДИ РЕЗУЛТАТЕ
ПОШАЉИ РЕЗУЛТАТЕ