Резултат теста
1. Пажљиво прочитајте одломак из текста "Ми пуцамо из пушкица" Александра Мандића и одаберите тачне тврдње.
2. У којој епохи је стварао Ђура Јакшић, српски песник, приповедач, драмски писац и сликар?
3. Која реченица је написана у складу са правилима великог слова?
4. Шта означава појам дислокације или измештања, као једно од четири битна својства језика?
5. Којим књижевним језиком су код Срба писани текстови црквене садржине у време Косовског боја?
6. У следећем низу се налази реч у којој је дошло до одступања од једне гласовне промене, а која је извршена у свим осталим примерима. Која је то реч и која гласовна промена је у питању?
7. Kојој врсти припада подвучена зависна реченица?
8. Којој врсти припада подвучена зависна реченица?
9. Којој врсти припада подвучена зависна реченица?
10. Прочитајте следећи низ речи и размислите о томе шта значе: псеудонаука, псеудоцивилизација, псеудодокументаран. Које је значење грчког префиксоида псеудо-?
11. Подсетите се описа собе Војницког на почетку IV чина драме "Ујка Вања" Антона Павловича Чехова. Шта представља карта Африке која виси на зиду?
12. У којим делима се јавља мотив повратка ратника?
13. Прочитајте одломак из "Тврдице" ("Кир Јање") Јована Стерије Поповића. Обратите пажњу на језик којим говори Кир Јања, главни лик комедије. Који се уметнички ефекти постижу увођењем оваквог језика у драму?
14. Пажљиво прочитајте текст и од понуђених одаберите оне које недостају како би био тачан исказ: На основу наведеног текста јасно уочавамо да је на књижевност _____________пресудно утицала_____________ књижевност.
15. Пажљиво прочитајте следећи одломак па одредите назив дела, аутора и књижевноисторијску епоху којој дело припада
16. Пажљиво прочитајте одломак из текста "Чујемо ли боје" из "Политикиног забавника". У којој реченици се види коментар аутора поводом наведених научних чињеница?
17. За реч МАТУРА напиши који слог је акцентован, да ли је дуг или кратак акценат и да ли је узлазни или силазни.
18. За реч ТЕЛЕФОН напиши који слог је акцентован, да ли је дуг или кратак акценат и да ли је узлазни или силазни
19. За реч БИБЛИОТЕКА напиши који слог је акцентован, да ли је дуг или кратак акценат и да ли је узлазни или силазни
20. Тројица путника се нису _______________ на брод. У овој реченици напиши одговарајући облик глагола УКРЦАТИ СЕ тако да тај део предиката конгруира са субјктом по значењу (семантички)
21. Прочитајте одломак из приповетке "Први пут с оцем на јутрење" Лазе Лазаревића. Док читате, размишљајте о лику Марице. Како се Марица односи према Митру у часу када он не види излаз из ситуације у коју је себе и своју породицу довео коцкањем?
22. Упоредите два наведена текста чија је тема читање и писменост. Један текст је нарочито обојен стилском фигуром (фигуром мисли). Који је то текст и која је стилска фигура у питању?
23. Пажљиво прочитајте део монолога игумана Стефана из "Горског вијенца". Размислите о филозофско-теолошком утемељењу истраге потурица које се у њему износи. Изаберите два аргумента игумана Стефана који говоре у прилог истраге потурица и протумачите их у неколико правописно и граматички исправних реченица.
24. Пажљиво прочитајте одломак из текста „Ко сам ја" из "Политикиног забавника". Обратите пажњу на информације које се налазе у тексту. Који искази садрже експлицитно изнете информације у тексту?
25. Прочитајте следећи одломак из "Мемоара" Проте Матеје Ненадовића, који говоре о узбудљивим догађајима из његовог живота, као што је, у овом случају, Сеча кнезова. Обратите пажњу на употребљене глаголске облике. Шта аутор постиже употребом презента?
26. Пажљиво прочитајте следећа два текста и уочите њихове различите језичко-стилске карактеристике. Одредите које карактеристике припадају Тексту 1.
27. Пажљиво прочитајте следећа два текста и уочите њихове различите језичко-стилске карактеристике. Одредите које карактеристике припадају Тексту 2.
28. Пажљиво прочитајте следећа два текста и уочите њихове различите језичко-стилске карактеристике. Одредите које карактеристике припадају и једном и другом Тексту.
ШТА ЖЕЛИШ ДА УРАДИШ?
ВИДИ РЕЗУЛТАТЕ
ПОШАЉИ РЕЗУЛТАТЕ